Одним з важливих завдань Інклюзивно-ресурсного центру є надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами (ООП).
Ці послуги спрямовані на розвиток когнітивної та емоційно-вольової сфер, мовленнєвих та фізичних компетенцій дітей, їх соціальну адаптацію, зниження рівня тривожності та подолання страхів. Фахівці ІРЦ створюють комфортне психологічне середовище, у якому діти почуваються безпечно і спокійно, застосовують індивідуальний підхід до кожної дитини з ООП, допомагають розвивати дитину з урахуванням наявних знань, умінь і навичок.
Корекційно-розвиткові заняття в ІРЦ проводять вчитель-логопед, практичні психологи, вчителі-дефектологи.
Вчитель-логопед допомагає дітям подолати порушення мовлення. Він працює з дітьми із затримкою мовленнєвого розвитку, загальним недорозвиненням мовлення різних рівнів, з дисграфією, дислексією, дизартрією, ринолалією, із системним порушенням мовлення різного ступеня, з аутизмом; проводить як індивідуальні, так і підгрупові заняття з розвитку усного і писемного мовлення. У своїй роботі вчитель-логопед використовує як класичні методи та прийоми логопедії, суміжних дисциплін, так і сучасні, нетрадиційні: елементи нейрокорекції, сенсорної інтеграції; музикотерапії; аромотерапії, ігрової логопедії.
Практичні психологи формують та розвивають у дітей вищі психічні процеси (пам’ять, мислення, увагу, уяву, сприймання), проводять корекційні заняття з розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфер. Сприяють повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дитини на кожному віковому етапі. У своїй діяльності практичні психологи використовують різноманітні методи корекції: терапевтичну бесіду, арт-терапію, пісочну терапію, малювання піском, казкотерапію, нейропсихологічну корекцію та ін.
Основні напрями корекційної роботи вчителів-дефектологів:
- формування уявлень про оточуючий світ;
- розвиток мовлення, комунікативних навичок;
- сенсорний розвиток;
- формування навичок орієнтування у просторі;
- формування елементарних математичних уявлень (логіко-математичний розвиток – для дітей шкільного віку);
- корекція пізнавальної діяльності;
- компенсація і корекція порушень розвитку дітей;
- подолання навчальних труднощів.
Таким чином, спільна робота усіх фахівців спрямована на те, щоб допомогти дитині з особливими потребами соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.
У 2024-2025 н.р. корекційно-розвиткові послуги в інклюзивно-ресурсному центрі отримують 29 дітей з особливими освітніми потребами.
Отримати консультацію фахівців ІРЦ можна впродовж робочого дня за адресою: місто Південноукраїнськ, бульвар Шкільний, 3 (ліцей № 2), кабінет № 208, т. 5-61-36; 098 336 05 86.