
27 березня 2025 року на базі ліцею №2 відбулася зустріч освітян міста з директором Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Василем Івановичем Шуляром на якій присутніми були заступник міського голови з питань виконавчих органів ради Марія Дроздова, начальник управління освіти імені Бориса Грінченка Юрій Сінчук, представники Центру професійного розвитку педагогічних працівників, директори ліцеїв та гімназій педагоги закладів освіти. Метою зібрання стали зміни, які очікують освітян уже найближчим часом.
У початковій ланці освіти - внесення змін до державного стандарту, увідповіднення модельних програм до держстандарту, упровадження інноваційних проєктів, подолання освітніх втрат, створення безпечного
освітнього простору.
Не менш важливим є перехід до перезавантаження середньої та старшої школи, а саме: продовження роботи щодо нової моделі оцінювання навчальних досягнень учнів, підготовка дітей до ЗНО-НМТ, вибір програм та підручників,
забезпечення нових критеріїв та підходів, зміна стереотипів у навчанні та вихованні.
Для всіх цих та інших змін, які очікують галузь «Освіта» має бути насамперед прийнято правильне управлінське рішення, розроблена стратегія і забезпечена практика для продуктивного освітнього процесу.
На порозі перехід до створення академічних ліцеїв та забезпечення якісного профільного навчання, де після 9 класу , вступивши в академічний ліцей, здобувачі освіти обиратимуть профіль навчання. Тобто поглиблено вивчатимуть групу споріднених предметів (інтегрованих курсів), що має забезпечити три рівні вибору для старшокласників серед яких:
- вибір профілю навчання- профільні предмети учнівство вивчатиме поглиблено;
- вибір курсів у межах профілю, щоб індивідуалізувати вивчення даного профілю;
- вибір курсів поза профілем- для врахування різних зацікавлень учнівства.
Варіантів профілів десятки. Проте є три тематичні кластери, у межах яких формуватимуть профілі навчання: мовно – літературний, STEM, соціально – гуманітарний.
Для вирішення цього питання на випередження має працювати територіальна громада, управління освіти, Центр професійного розвитку педагогічних працівників, адміністрація закладів освіти, педагоги, учні, батьки, які мають стати партнерами та надійними помічниками один одного.
Для відповіді на ці виклики перш за все необхідно продовжувати створювати освітньо – безпекове середовище, адже «Безпека понад усе» і саме це питання має наскрізно проходити червоною лінією через викладання усіх освітніх дисциплін.
Підсумком зустрічі є алгоритм «Перезавантаження освіти територіальної громади» щодо подальшої співпраці Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з Южноукраїнською міською територіальною громадою






