Додаток до рішення
Южноукраїнської міської ради
від «____» _______2013 № _____
Положення
про міський конкурс проектів та програм
розвитку галузі «Освіта»
Загальні питання
1. Цим Положенням регулюється процедура проведення міського конкурсу проектів та програм розвитку галузі «Освіта» (далі – Конкурс), розроблених закладами освіти.
2. Метою конкурсу є відбір проектів та програм розвитку галузі «Освіта» (далі – проекти та програми), які фінансуються за рахунок коштів міського бюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством, і спрямовані на розв’язання актуальних проблем розвитку галузі «Освіта» та поширення позитивного досвіду, набутого у процесі їх реалізації.
3. Учасниками Конкурсу є заклади освіти, які в установленому порядку зареєстрували проект або програму відповідного закладу, попередньо затверджений рішенням Ради закладу.
4. Основні завдання Конкурсу:
- розвиток співпраці учасників навчально-виховного процесу, суб’єктів підприємницької діяльності, підприємств і організацій міста, громадських (благодійних) організацій у розробленні і реалізації проектів та програм розвитку галузі «Освіта»;
- створення фондів підтримки перспективних проектів і програм розвитку галузі «Освіта»;
- узагальнення та поширення досвіду роботи, спрямованої на розв’язання проблем розвитку галузі «Освіта»;
- удосконалення інформаційної складової з питань розвитку галузі «Освіта»;
- відбір проектів та програм з метою надання за рахунок коштів міського бюджету фінансової підтримки для розвитку галузі «Освіта».
Основні напрямки за якими розробляються проекти та програми
1. Основними напрямками, за якими розробляються проекти та програми, є:
- організація ефективної системи надання послуг учасниками навчально-виховного процесу;
- розроблення та реалізація інвестиційної політики в розвитку галузі «Освіта»;
- реформування системи виховної роботи в закладах освіти;
- удосконалення системи планування і контролю в закладах освіти;
- удосконалення механізмів організації охорони довкілля на територіях закладів;
- впровадження механізмів ефективного використання майнових та інших ресурсів розвитку галузі (закладу);
- розроблення та реалізація проектів енерго – та ресурсозбереження;
- модернізація інженерних мереж закладів освіти;
- підвищення безпеки життя, охорони праці, техніки безпеки;
- розроблення та реалізація проектів створення здоров’язберігаючого середовища;
- розроблення та реалізація проектів та програм соціального захисту учасників навчально-виховного процесу;
- освітнє, наукове та інформаційне забезпечення розвитку галузі «Освіта»;
- розробка та реалізація проектів і програм із створення позаурочного розвивального простору;
- створення програм розвитку спортивної бази закладів освіти;
- створення проектів і програм організації змістовного дозвілля для учасників навчально-виховного процесу;
- створення проектів і програм розвитку позашкільної освіти (відкриття нових гуртків, клубів, творчих колективів тощо);
- створення програм збереження і розвитку історичного минулого закладу (міста); створення тематичних кімнат, музеїв тощо;
- розробка та реалізація проектів щодо благоустрою території закладу;
- комплексне впровадження в роботу закладу інформаційно-комунікаційних технологій;
- організація забезпечення учнів і вихованців якісною питною водою;
- розробка та впровадження інноваційних підходів щодо раціонального використання територій закладів;
- оснащення закладів устаткуванням, що забезпечує суттєву оптимізацію споживання ресурсів та економію коштів міського бюджету;
- розробка та запровадження інноваційних методик та процедур з управління комунальними закладами освіти відповідно до вимог ринкового середовища та місцевої специфіки;
- запровадження шкіл естетичного виховання молоді, професійної підготовки школярів тощо;
- інші проекти та програми, які мають характер інноваційності, сучасності, затребуваності.
Організаційне забезпечення Конкурсу
1. Для організації Конкурсу утворюється рада та виконавчо-експертна комісія.
2. Рада конкурсу є вищим органом, який здійснює загальне керівництво щодо організації та проведення Конкурсу.
Головою Ради Конкурсу є міський голова.
Формою роботи Ради є засідання, яке проводить її голова, а в разі його відсутності – один із заступників голови Ради Конкурсу.
Засідання Ради конкурсу є правоможним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини її членів.
3. До складу Ради входить міський голова, заступник міського голови за напрямком діяльності, начальник управління освіти, а також можуть входити інші представники органів місцевого самоврядування і депутатів міської ради, начальники інших управлінь і відділів, представники громадських організацій, батьківської громадськості, незалежні експерти інші спеціалісти управлінь і відділів, підприємств і організацій.
4. Склад Ради затверджується розпорядженням міського голови.
Голова Ради, заступник (заступники) голови ради та члени Ради Конкурсу здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
Голова Ради Конкурсу має право, у разі потреби, вносити зміни до складу Ради та експертної комісії Конкурсу.
5. Рада Конкурсу:
- затверджує план здійснення необхідних організаційно-технічних заходів;
- затверджує персональний склад виконавчо-експертної комісії Конкурсу та положення про неї;
- затверджує порядок реєстрації проектів та програм, вимоги до них та порядок їх оцінки;
- приймає рішення про оголошення Конкурсу;
- визначає обсяги фінансування заходів у рамках організації та проведення Конкурсу у межах коштів передбачених в міському бюджеті, а також з інших джерел, не заборонених законодавством та погоджує кошториси відповідних витрат;
- затверджує план роботи виконавчо-експертної комісії, здійснює контроль за її діяльністю;
- розглядає питання, пов’язані з реєстрацією учасників Конкурсу;
- розглядає і затверджує документи, підготовлені виконавчо-експертною комісією Конкурсу;
- визначає переможців Конкурсу, приймає рішення про фінансування проектів та програм;
- затверджує Типову угоду між розпорядником коштів, закладом-переможцем та виконавцем робіт;
- надає консультаційну та організаційну підтримку виконавчо-експертної комісії Конкурсу з питань його проведення.
6. Рішення Ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість її членів присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації Ради Конкурсу щодо внесення змін у Положення реалізуються шляхом розгляду Южноукраїнської міською радою відповідного рішення, проект якого виноситься Радою Конкурсу.
7. Виконавчо-експертна комісія є виконавчим органами Ради. Функції виконавчо-експертної комісії виконуються її членами.
Очолює виконавчо-експертну комісію голова, який призначається Радою Конкурсу.
Головою виконавчо-експертної комісії, як правило, є відповідальна особа за відповідним напрямком діяльності, що є представником від розпорядника коштів.
Для здійснення своїх повноважень виконавчо-експертна комісія може залучати інших спеціалістів від інших управлінь і відділів, підприємств і організацій, громадських організацій, незалежних експертів.
8. Виконавчо-експертна комісія Конкурсу:
- забезпечує підготовку і проведення Конкурсу;
- формує та подає на затвердження Ради Конкурсу пропозиції щодо кошторису витрат на здійснення відповідних заходів;
- здійснює матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради Конкурсу та його проведення;
- подає на розгляд Ради Конкурсу пропозиції щодо визначення обсягів фінансування на кожний бюджетний період;
- здійснює розпорядження коштами, виділених на здійснення заходів по діяльності Ради та організації проведення Конкурсу;
- проводить реєстрацію заяв та інших необхідних документів, здійснює перевірку проектів та програм на відповідність вимогам Конкурсу та подальшу реєстрацію його учасників;
- надає методичні рекомендації, консультації щодо порядку організації, умов, порядку проведення Конкурсу; порядку підготовки проектів і програм;
- розміщує матеріали щодо проведення Конкурсу на веб-сторінках, в засобах масової інформації;
- узагальнює висновки виконавчо-експертної комісії щодо проектів і програм учасників Конкурсу та подає їх на розгляд Ради Конкурсу;
- здійснює моніторинг реалізації проектів і програм;
- аналізує соціально-економічні наслідки реалізації проектів і програм, що подаються переможцями Конкурсу після реалізації проекту (програми) та вносить пропозиції щодо подальшого фінансування проектів і програм;
- подає Раді Конкурсу, у разі потреби пропозиції щодо змін у персональному складі виконавчо-експертної комісії, умов або термінів його проведення;
- бере участь у розробленні умов Конкурсу, зокрема у формуванні вимог до змісту проектів і програм, порядку їх оцінки;
- проводить експертизу проектів і програм;
- готує висновки щодо проектів та програм і здійснює їх оцінку в порядку, затвердженому Радою Конкурсу.
9. У ході проведення експертизи проектів та програм виконавчо-експертна комісія враховує:
- інноваційний потенціал проекту та наявність використання елементів сучасних технологій і методів;
- технологічну обґрунтованість;
- наявність чіткого плану і механізмів розв’язання існуючих проблем та досвід суб’єктів господарювання щодо їх розв’язання;
- новизну тематики для міста (області, держави);
- наявність якісних та кількісних критеріїв оцінки успішності реалізації відповідного проекту або програми, фінансово-економічних показників, які повинні бути досягнуті шляхом реалізації запропонованого претендентом проекту або програми соціальних показників, які сприятимуть позитивним змінам в навчально-виховному процесі, стані матеріально-технічної бази, її потенціалу у перспективі;
- обґрунтованість вартості реалізації відповідного проекту або програми, порівняння з аналогічними проектами та програмами інших учасників Конкурсу;
- наявність або відсутність організації-партнера (організацій-партнерів) з метою співфінансування проекту або програми ( в т.ч. іноземними);
- дольова участь батьківської громадськості у співфінансуванні проекту або програми.
Фонд Конкурсу
1. Фонд Конкурсу формується за рахунок коштів міського бюджету шляхом виділення відповідного фінансового ресурсу на фінансування Програми розвитку освіти в місті Южноукраїнську на відповідні роки, а також з інших джерел не заборонених законодавством.
Процедура Конкурсу
1. Підставою для оголошення Конкурсу є рішення Ради Конкурсу.
Офіційне повідомлення про проведення Конкурсу публікується в офіційних засобах масової інформації (оприлюднюється по телебаченню) із зазначенням кінцевого терміну подання заяв на участь у ньому. Інформація про Конкурс та умови його проведення розміщується на відповідних веб-сайтах.
2. Розроблення проектів та програм, що подаються на Конкурс здійснюються оргкомітетами (оргкомісіями) закладів освіти із можливим залученням ( за узгодженням) незалежних громадських, наукових консультативних організацій в тому числі іноземних.
3. У процесі підготовки проектів та програм їх розробники мають право звертатися до виконавчо-експертної комісії Конкурсу для одержання додаткової інформації. Відповідь надається виконавчо-експертною комісією Конкурсу протягом п’яти робочих днів після одержання запиту.
За необхідністю виконавчо-експертна комісія може організувати навчальний семінар з питань розроблення проектів та програм розвитку галузі «Освіта».
4. Реєстрація проектів та програм, що беруть участь у Конкурсі, здійснюється у порядку, затвердженому його Радою.
5. Виконавчо-експертна комісія Конкурсу розпочинає приймання заяв на участь у Конкурсі з дня опублікування офіційного повідомлення.
6. Порядок проведення реєстрації проектів та програм, а також вимоги щодо їх розроблення надаються виконавчо-експертною комісією Конкурсу, після його офіційного оголошення протягом п’яти робочих днів після отриманої заяви на участь у Конкурсі.
7. Конкурс проводиться у два етапи.
На першому етапі розглядаються заяви на участь у Конкурсі і виконавчо-експертною комісією приймається рішення щодо відповідності документів, поданих претендентом, умовам участі у Конкурсі та щодо реєстрації претендента як учасника Конкурсу або щодо відмови у реєстрації у разі невідповідності документів вимогами щодо участі у Конкурсі.
8. Підставою для відмови у реєстрації претендента як учасника Конкурсу є:
- невідповідність претендента вимогам пункту 3 цього Положення;
- невідповідність змісту проектів та програм основним напрямкам, умовам проведення Конкурсу, вимогам щодо їх розроблення;
- наявність інших обставин, визначених у тексті оголошення про Конкурс.
Відмова у реєстрації може бути оскаржена до Ради Конкурсу протягом трьох робочих днів після її одержання.
9. На другому етапі Конкурсу розглядаються безпосередньо конкурсні пропозиції учасників і визначаються його переможці.
Виконавчо-експертною комісією Конкурсу протягом п’яти робочих днів після реєстрації проектів та програм починається їх розгляд на предмет їх експертизи та оцінки.
10. Виконавчо-експертна комісія Конкурсу проводить експертну оцінку проектів та програм протягом 30 календарних днів. Інший термін може бути встановлений Радою Конкурсу.
Загальний термін проведення експертизи не повинен перевищувати 60 календарних днів.
11. Виконавчо-експертна комісія Конкурсу розглядає результати проведеної експертизи, оформлює протоколом підсумкового засідання та разом з проектами (програмами) та рецензіями на кожний окремий проект (програму) протягом трьох робочих днів, з дня закінчення експертизи, вносить пропозиції Раді Конкурсу щодо визначення його переможців.
12. Рада Конкурсу приймає остаточне рішення щодо визначення переможця Конкурсу на підставі висновків виконавчо-експертної комісії.
13. Рішення Ради Конкурсу є підставою для оголошення результатів Конкурсу.
14. Протягом п’яти робочих днів після прийняття відповідного рішення Радою Конкурсу усім його учасникам надсилається повідомлення про результати Конкурсу.
15. Повідомлення про результати Конкурсу публікується в газеті міської ради, інших місцевих друкованих виданнях, оприлюднюється по телебаченню, розміщується на веб-сторінках.
16. Угода щодо реалізації проекту (програми) укладається між закладом-переможцем, розпорядником бюджетних коштів, виконавцем робіт.
Угода підписується відповідними сторонами. Термін укладання угоди не повинен перевищувати 60 календарних днів з дня прийняття міською радою бюджету на відповідний рік.
17. Видатки міського бюджету на проведення заходів з реалізації проектів та програм переможців Конкурсу здійснюються згідно з рішенням міської ради, яке приймається на підставі рішення Ради Конкурсу при затвердженні міського бюджету на відповідний рік.
Заступник міського голови Я.О. Нікітіна
з питань діяльності виконавчих
органів ради
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області