Існує три компоненти поваги: повага до самого себе, повага, яку ви проявляєте по відношенню до інших людей і повага, яку ви вимагаєте від інших. Нашим завданням, як батьків, є навчання у дітей всіх трьох компонентів. Чи розумно з нашого боку вимагати поваги, просто тому що ми батьки?
Щоб наші діти могли навчитися поваги, нам, перш за все, потрібно навчитися проявляти повагу до самих себе. Як це зробити? Ми проявляємо повагу до себе, встановлюючи чіткі і ясні кордони, представляючи себе іншим, показуючи, що, ми поважаємо себе: знаємо, хто ми є. Ми поважаємо наші здібності і таланти і проводимо час з людьми, які підтри-мують і цінують нас, такими, якими ми є.
Дуже важко вимагати поваги до себе, якщо ми не проявляємо поваги до інших людей, включаючи наших дітей.
Як нам показати нашим дітям, що ми їх поважаємо? Вияв поваги до дітей означає, поважати їх приватність, говорити «будь ласка» і «спасибі», приймати їх пристрасті і антипатії, виявляти повагу до їх стилю навчання, розмовляти з ними в такому тоні, в якому нам би хотілося, щоб розмовляли з нами, розмовляти з ними на рівні очей, вказувати їм так, не принижуючи їх публічно. Це також означає, давати їм час, коли їм потрібно розібратися в своїх почуттях.
Дітям потрібно бачити, як ми ставимося з повагою до наших батьків, товаришів по службі, постачальників послуг, сусідів і друзів. Один із способів навчитися поважати інших людей вони пізнають, спостерігаючи за нами. Як ми вирішуємо проблеми? Як ми говоримо про інших, коли їх немає поруч? Як ми звертаємося до людей? Як ми поважаємо особисті права людей? Діти вчаться тому, як вони живуть.
Жодним чином, ми не повинні приймати грубість і неповагу з боку наших дітей. Ми завжди можемо сказати: «Коли ти попросиш мене більш ввічли-во, я буду радий тобі допомог-ти». Діти часто відчувають нас і кажуть щось, щоб ми відчули себе винними і змінили своє рішення. Головним чином, муд-ро не вступати в будь-якого роду боротьбу, а просто довести, що ми головні. Ми просто можемо викласти свою вимогу і потім піти і не здаватися, якщо ми вирішили, що ця тема не обговорюється. Однак з ін-шого боку, якщо ваша дитина представила аргумент, що стоїть розгляду, вона заслуговує бути почутим. Це не обов'язково означає, що ми передума-ли, але що є можливість це обговорити. Якщо вона спокій-но представила хороший аргумент, вона заслуговує того, щоб це визнали. У нас також є право на відповідні наслідки, якщо дитина показує явну неповагу. Це чітко покаже їй, що ви не приймете таке ставлення.
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області