9 листопада господарський суд Миколаївської області поставив крапку у справі за позовом Первомійської місцевої прокуратури до управління освіти з приводу визнання недійсним та скасування договору оренди приміщення, що було надано одним із загальноосвітніх закладів.
Інформаційна довідка: Щоб мати якийсь невеликий фінансовий ресурс на вирішення поточних питань, адміністрації закладів освіти практикували надання в оренду вільних приміщень не задіяних в діяльності закладів під час навчально-виховного процесу. Це дозволяється ст. 61 Закону України «Про освіту». Приблизний порядок надання приміщень в оренду виглядає так: керівник направляє клопотання на управління освіти про наміри надання приміщення в оренду; управління освіти направляє службовий лист на комісію при виконавчому комітеті; проходе оприлюднення і після закінчення встановлених термінів комісія визначає переможця конкурсу; приміщення оцінюється, страхується. Управління житлово-комунального господарства та будівництва виконує розрахунок орендної плати відповідно до «Методики розрахунку плати за оренду майна, що належить до комунальної власності…» Укладається договір.
Як бачимо процедура відносно тривала і потребує певних зусиль для її оформлення як з боку «орендонадавача» так і збоку «орендаря». У любому випадку заклад мав певний фінансовий резерв (який надходив на спецрахунок закладу для оперативного вирішення першочергових проблемних питань (придбання канцтоварів, обслуговування оргтехніки та багато ін.).
Слід зазначити, що дане приміщення не єдине про яке йдеться. Щомісяця управління освіти направляє інформацію встановленої форми на адресу відділу комунального майна міської ради та на запити органів прокуратури не менше 2-3 разів на рік про орендовані приміщення та своєчасної сплати за них.
Незрозумілим сьогодні є вибірковий підхід відповідних органів до цього питання: чому в такому разі не ставиться під сумнів законність оренди усіх приміщень? Чому зараз суддя приймає рішення на користь «Прокуратури», а у грудні 2014 року та лютому 2015 року по аналогічній справі управління освіти виграло справу, як в господарському судді Миколаївської області так і в Одеському апеляційному?
Можливо недосконалість законодавства? Але ж на місцевому рівні система відлагоджена роками: починаючи від рішення міської ради від 17.07.2011 №266 «Про затвердження положення про надання в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Южноукраїнська» (зі змінами) до рішення міської ради від 29.12.2011 №414, яким затверджена методика розрахунку орендної плати.
Тож бути оренді, надалі, чи не бути, залишається питанням відкритим.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області