16 листопада у великій залі засідань виконавчого комітету відбулась робоча зустріч, що була проанонсована головою постійної депутатської комісії з питань освіти Захаровою О.В. та начальником управління освіти Сінчуком Ю.М. під час сесії 09.11.2017 року, з представниками управління освіти, адміністраціями закладів освіти, представниками профспілки освітян.
У зв’язку з необхідністю реалізації Концепції «Нова українська школа», Закону України «Про освіту», що вступив в дію 28.09.2017 року, інших підзаконних актів та нормативних документів, на найближчий час, на шляху реформування освіти визначені першочергові доручення Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки, Голови обласної державної адміністрації, керівництва міста і депутатського корпусу, департаменту освіти і науки облдержадміністрації, а саме:
- підготовка до прийняття до 1-х класів учнів, які з 2018-2019 навчального року будуть навчатися у 12-річній школі;
- створення відповідних умов для навчання дітей, інклюзованих в освітній процес;
- створення відповідної матеріально-технічної бази для підготовки до запровадження старшої профільної школи (з урахування створення нового формату освітнього простору міста – опорні школи, освітнього кластеру, тощо);
- створення нового освітнього простору Нової української школи;
- запровадження інших організаційних заходів щодо діяльності закладів освіти (пов’язаних в т.ч. з академічною, фінансовою, кадровою, організаційною автономією закладів).
Дані напрямки потребують глобального підходу до їх розгляду та довготривалого системного фінансування, а тому і виникла необхідність у проведені робочої зустрічі з усіма депутатами міської ради, керівництвом міста з метою обговорення очікуваних шляхів реформування освіти в місті та визначення пріоритетів у реалізації положень Закону України «Про освіту».
На початку зустрічі начальником управління освіти Сінчуком Ю.М. було зроблено презентацію очікуваних нововведень; надана інформація щодо очікуваного фінансування державою загальної середньої освіти, запропоновані пріоритетні заходи на період з 2017 по 2022 рік.
Під час виступу була звернута особлива увага на те, що в зв’язку із зміною підходів до формування освітньої субвенції на рівні держави, освітяни Южноукраїнська втрачають 1,8 млн. грн. у порівнянні з обсягом субвенції у 2017 році і це при тому, що передбачається 25%-е підвищення заробітної плати педагогічних працівників. У зв’язку з цим «розрив» між необхідним ресурсом у 2018 році на заробітну плату і субвенцією, яка пропонується державою, складає майже 11 млн. грн. Це додаткове потужне навантаження на міський бюджет, а у разі, якщо міський бюджет буде не спроможним компенсувати таку суму то освітяни повинні вивільнити близько 59 педагогічних працівників: закрити усі групи продовженого дня, зняти увесь преміальний фонд усім працівникам закладів освіти, зняти усі персональні надбавки за складність та напружень в роботі, скоротити усі додаткові штатні одиниці (вихователі ГПД, заступник директора з ВР та інші), закрити увесь поділ класів на групи при вивчені іноземної мови, інформатики, трудового навчання, державної мови та інші, що безумовно вплине на якість надання освітніх послуг та втрату позицій освітян нашого міста на рівні області, держави.
В обговорені даних питань прийняли участь секретар міської ради Дзюбенко Л.П., голова постійної депутатської комісії з питань освіти Захарова О.В., депутати міської ради Шевчук Л.М., Козявкін А.П., Потапова Л.А., Черьомухіна Н.М., перший заступник міського голови Мустяца Г.Ф., начальник фінансового управління міської ради Гончарова Т.О., директор гімназії Коломійчук Т.П.
На завершення зустрічі присутні обговорили заходи, які визначені як пріоритетні, запропонували управлінню освіти їх систематизувати та направити на всіх депутатів для врахування у подальшій роботі.
Пріоритетні заходи
щодо реформування освіти
в м. Южноукраїнську на період до 2022 року
1. | Відпрацювання формату навчального року | до 01.03.2018 р. |
2. | Затвердження Статутів закладів освіти у новій редакції | до 01.09.2018 р. |
3. | Здійснення заміни печаток і штампів закладів освіти | до 01.12.2018 р. |
4. | Створення інклюзивно-ресурсного центру | 2017 рік, але не пізніше 01.05.2018 р. |
5. | Розгляд питання про перехід на електронні підручники | протягом 2017-2018 рр. |
6. | Створення умов для навчання дітей з обмеженими можливостями (інклюзивне навчання): | |
- влаштування пандусу в ДНЗ № 8 (ДІМГ) | протягом 2018 р. | |
- влаштування пандусу в ЦДЮТ (ДІМГ) | протягом 2018 р. | |
- влаштування реабілітаційної кімнати в ЮЗШ № 4 (УО) | протягом 2018 р. | |
- влаштування корекційної кімнати в ЮЗШ № 4 (УО) | протягом 2018 р. | |
- влаштування підйомника в ЮЗШ № 4 (ДІМГ) | протягом 2018-2019 рр. | |
7. | Відпрацювання механізму створення в місті освітнього кластера | протягом 2018р. |
8. | Вжиття заходів щодо створення належної матеріально-технічної бази для старшої профільної школи: | |
- придбання лінгафонного кабінету | 2019 рік | |
- придбання обладнання для кабінету фізики | 2018 рік | |
- придбання обладнання для кабінету біології | 2019 рік | |
- придбання обладнання для кабінету географії | 2018 рік | |
- придбання дидактичного матеріалу і таблиць для кабінету української мови | 2019 рік | |
- придбання дидактичного матеріалу і таблиць для кабінету історії і права | 2019 рік | |
- придбання обладнання і зброї для предмету «Захист Вітчизни» | 2020 рік | |
- придбання обладнання для шкільної майстерні | 2020 рік | |
- придбання обладнання для кабінету хімії | 2020 рік | |
- придбання обладнання для МНВК | 2018 рік | |
- оновлення комп’ютерної техніки в кабінетах інформатики | 2021-2022 рр. |
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області