Сучасний стан міжнародних зв’язків України, вихід її до європейського та світового простору зумовлюють розглядати іноземну мову як важливий засіб міжкультурного спілкування, а сучасна методика навчання іноземних мов спрямовується на реальні умови комунікації.
Завдання педагогів - підготувати учнів до спілкування в реальних життєвих ситуаціях, навчити їх здобувати знання самостійно. Саме на уроках іноземної мови учитель повинен формувати в учнів уміння й навички іншомовного спілкування, передбачити досягнення ними такого рівня комунікативної компетенції, який був би достатнім для здійснення спілкування у певних комунікативних сферах, орієнтування у соціокультурних аспектах країни, мову якої діти вивчають. Саме з огляду на це, у процесі викладання іноземних мов все більше поширюються традиції до посилення комунікативної спрямованості навчального процесу – його наближення до реального процесу спілкування.
Як показує практика, введення компетентнісного підходу в навчальний процес дозволяє вирішити відому всім педагогам проблему, типову для української школи, коли учні володіють теоретичними знаннями, проте зазнають значних труднощів в діяльності, що вимагає використання їхніх знань для вирішення конкретного завдання чи проблемної ситуації. Тому з огляду на це, а також на виконання річного плану роботи Комунальної установи «Консалтингово-методичний освітній центр» та з метою удосконалення професійних знань і вмінь учителів англійської мови, 10 квітня 2018 року на базі ЮЗШ № 3 відбувся мовленнєвий семінар-практикум для вчителів англійської мови з теми «Формування комунікативних та соціокультурних компетенцій учнів через особистісну орієнтованість навчання та використання сучасних педагогічних технологій».
У ході практичної частини семінару, яку провели педагоги ЮЗШ № 3 Фортуна Ірина Миколаївна та Ляшкевич Вікторія Юріївна, учителі англійської мови всіх загальноосвітніх закладів змогли підвищити свою професійну майстерність через активну участь у навчальних тренінгах. Зокрема, учасники семінару виконували цікаві інтерактивні завдання, спрямовані на формування навичок командної взаємодії, розвиток комунікативних здібностей, критичного мислення та креативності. В доброзичливій і творчій атмосфері учасники семінару працювали над створенням проектів, проводили інтерактивні ігри, інсценували мультфільм. Усі завдання, запропоновані педагогам, відповідали вимогам Нової української школи та рекомендаціям Британської ради. Учасники семінару оцінили підготовлені їх колегами завдання на мовленнєвий тренінг на «відмінно», а отримані нові знання та досвід будуть активно впроваджуватися на уроках іноземної мови. Цікаві методичні знахідки поповнять методичний арсенал кожного педагога та дозволять оптимізувати урок англійської мови, зорієнтують учнів на практичне використання іноземної мови у повсякденному житті.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області