20 грудня на базі закладу дошкільної освіти № 6 «Світлячок» відбулося засідання Школи педагогічної майстерності для вихователів ІІ молодших та середніх груп на тему: «Метод експериментування – локальна технологія навчання дошкільників»
Пошуково-дослідницька діяльність відіграє щодо цього істотну роль, оскільки дає дітям можливість спілкуватися з однолітками, з дорослими, здійснювати з об'єктами різноманітні перетворення, виявляти їхні приховані істотні зв'язки з явищами природи, з життєдіяльністю людини, вчити аналізувати й самостійно робити висновки. Саме це і спонукало педагогів ЗДО № 6 «Світлячок» впроваджувати різні форми пошуково-дослідницької діяльності в освітній процес.
«Особливе значення для розвитку особистості дошкільника має усвідомлення взаємозв'язку між природою і людиною та різноманітних зв'язків у природі. Оволодіння засобами практичної взаємодії з довкіллям забезпечує становлення світогляду дитини, її особистісне зростання»,- відмітила в інформаційному повідомленні методист КУ «КМОЦ» Малахова Т.М.
Як приклад системної роботи колективу, перегляд слухачами Школи педагогічної майстерності заняття з дітьми молодшого віку з елементами пошукової діяльності «Загадковий бджолиний світ», яке організувала і провела вихователь, спеціаліст І кваліфікаційної категорії Жураківська О.С.
Діти активно включилися в роботу: ознайомилися зі способом життя і середовищем існування бджіл, сформували уявлення про взаємозв’язок бджіл з рослинами, вчилися добирати слова, що позначають смакові якості меду. Та найголовніше, Олена Сергіївна створила умови для практичного застосування набутих знань, зацікавила дошкільнят до проведення досліду та встановлення правильного судження, пошуку причинно наслідкових зв'язків.
Під час проведення майстер – класу за технологією «Я роблю це так!» педагоги закладу Васильченко Т.О., Мицик Л. В., Аркуша О.В., Д’яченко О.М. поділитися власним чималим досвідом у проведенні занять з пошуково-дослідницької діяльності, адже так важливо, щоб діти не втрачали цікавість до навколишнього середовища, то ж дорослим потрібно вчасно підтримати їх бажання досліджувати все і скрізь. Для дитини досліди – це маленькі фокуси, які доступні для дитячого розуміння.
Дошкільники охоче брали участь у пошуково-дослідницькій діяльності. Прагнення до нових вражень, допитливість, постійне бажання експериментувати, самостійно шукати істину поширюється на всі сфери життєдіяльності дитини.
Досліди, які провели вихователі вразили не тільки малюків, а й дорослих!
Чи можливо так організувати діяльність в умовах дошкільного закладу, щоб вона відповідала всім дитячим потребам? Так! Якщо це навчання буде «проблемним», включати елементи самостійної дослідницької діяльності, експериментування, будуватиметься як самостійний творчий пошук, то це вже і буде не репродуктивна, а творча діяльність
Шлях педагога до вершин професійної майстерності надзвичайно важливий. На думку директора закладу Шаптали В.Г., треба постійно орієнтуватися на використання сучасних методів і прийомів роботи з дітьми, на постійне поповнення знань, відкриття секретів виховання. То ж становлення особистості як фахівця тісно пов'язане зі здатністю не лише спиратися у своїй роботі на вже зроблені відкриття, але й самому проводити активну дослідницьку роботу, адже якість і успішність освітнього процесу залежить від різноманітних чинників, що мотивують до експериментально-дослідної роботи і допомагають формувати творчу діяльність педагога, яка повною мірою впливає на формування особистості дитини.
Учасники заходу взяли активну участь у обговоренні заходу та поділилися власними напрацюваннями.
Методист КУ «КМОЦ» Малахова Т.М. високо оцінила систему роботи вихователів закладу, її результативність, а особливо командний підхід до вирішення даного завдання.
Захід сприяв підвищенню кваліфікації педагогічних працівників та їх педагогічній майстерності.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області