У фокусі: робота у творчих майстернях.
Територія активного пізнання.
Сьогодні надзвичайно актуальною є проблема щодо виявлення здібностей, інтересів, нахилів дітей та розвиток їх творчих здібностей. У зв’язку з цим, перед закладом дошкільної освіти стоїть важливе завдання - розвиток творчого потенціалу підростаючого покоління, що, в свою чергу, вимагає вдосконалення освітнього процесу з урахуванням психологічних закономірностей всієї системи пізнавальних процесів дитини. Широкі можливості у розв’язанні проблеми розвитку творчих здібностей дитини надає робота в творчих майстернях.
Творчі майстерні в ЗДО № 6 «Світлячок» є важливою формою організації життєдіяльності дітей та невід'ємною частиною освітнього процесу. Ефективність роботи, значною мірою, зумовлюється належним програмно-методичним забезпеченням. Робота будується за авторськими перспективними планами, складеними їх керівниками на основі власних доробок та освітніх інновацій.
6 лютого на базі ЗДО№ 6 «Світлячок» роботу дошкільників у творчих майстернях мали змогу побачити керівники гуртків та вихователі-початківці. До уваги слухачів вихователь-методист закладу Козленко В.М. підготувала міні-лекцію «Роль творчої діяльності педагога у розвитку творчих здібностей дошкільників» та презентацію «Мистецька освіта дошкільників: не відтворювати, а творити». Та все ж, найважливішим аспектом засідання «Веселкового вернісажу» була робота дітей у творчих майстернях за напрямком роботи групи.
Слухачі переглянули етичні мініатюри (інтеграція морального виховання та театралізованої діяльності): «Навіщо кажуть «Дякую?» та «Покинуте кошеня» за творами В.Сухомлинського, які провели вихователі дітей старшого дошкільного віку Коробець С.Ю. та Казанцева С.В.
Мицик Л.В. та Аркуша О.В. підготували з дітьми середньої «А» групи кольоровий фарс «Витівки Фарбоплута», в якому поєднали два спрямування – інтеграцію розумової та образотворчої діяльності.
Чому участь у творчих майстернях така важлива для малят? На думку методиста КУ «КМОЦ» Малахової Т.М. саме тому, що навчання будується не на інформаційному змісті, а на інтегрованому, практично-діяльнісному підході до організації роботи гуртків. Заняття змістовні, цікаві, емоційно-ціннісні для кожної дитини. Практика та особистий досвід дітей випереджають оволодіння теоретичними та практичними знаннями, тим самим викликають живу потребу в них, а отже – зацікавлюють у творчості. Дошкільники мають великі можливості для експериментування з різними матеріалами, інструментами, з художніми творами і музикою; для вибору способів створення образу, засобів художньої виразності. У групових приміщеннях створено комфортні умови для творчої самореалізації кожного вихованця. Розкута увага не відволікає дітей від механічного копіювання, а стимулює до творчості. Керівництво дитячою діяльністю здійснюється на підставі співпраці (визнання цілей і задач самої дитини, спроможність стати на її позицію, разом з нею досягти необхідного результату).
Обговорення заходу відбулося з використанням інтерактивного методу «Шести капелюхів» Едварда де Боно. Учасники заходу високо оцінили роботу педагогів закладу, поставили за мету: продовжувати створювати умови для самореалізації вихованців, розвитку розумових, творчих, креативних здібностей дитини, виявлення обдарованості, сприяння формуванню позитивно–стійкої взаємодії у тісній співтворчості дітей, педагогів та батьків.
Даний захід сприяв підвищенню кваліфікації та педагогічної майстерності педагогів.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області