Важливе місце в реформуванні системи освіти займає проблема наступності між дошкільної та початкової освітою. У дошкільних закладах освіти наступність виявляється насамперед у підготовці дитини до школи, а в закладах початкової освіти – у використанні та покращенні уже набутих раніше знань та навичок. Наступність між дошкільною та початковою освітою є однією з обов’язкових умов здійснення неперервності процесу здобуття освіти. Вона має забезпечити узгодженість мети, змісту, методів, форм навчання у початковій та дошкільній освіті, врахування вікових особливостей дітей. Такий комплексний підхід має на меті створити умови, які сприяли б усебічному розвитку особистості учнів, формуванню вмінь навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх. Такий стан речей актуалізує вивчення проблеми забезпечення наступності в роботі закладів дошкільної та початкової освіти.
27 березня 2019 року на базі ДНЗ № 8 «Казка» відбулося спільне методичне об’єднання вихователів та вчителів ЮЗШ № 4 «Педагогічна майстерня» на тему: «Реалізація принципів наступності та послідовності між початковою і дошкільною освітою».
Метою засідання було ознайомлення педагогів з результатами моніторингового дослідження щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти в рамках Концепції «Нова українська школа».
Під час теоретичного блоку вихователі та вчителі мали змогу переглянути презентацію «Реалізація принципів наступності та послідовності між початковою і дошкільною освітою», яку підготувала та провела вихователь – методист Педюра С.Ю. У ході презентації Світлана Юріївна розкрила такі питання, як:
- особливості навчання у закладах освіти;
- особливості підготовки дітей до школи;
- необхідні умови в закладах освіти для ефективної організації освітнього процесу;
- ставлення учасників освітнього процесу до реформування початкової освіти.
У ході практичного блоку присутні педагоги переглянули брейн – ринг «Розумники та Розумниці» за участю дітей старших груп. Під час інтелектуальних ігор - завдань діти показали свої знання про різні предмети та явища навколишнього світу, проявили творчість і ерудицію у конкурсах «Склади речення за схемою», «Бліц – опитування».
Під час вправи «Модель ідеального випускника ДНЗ. Модель ідеального майбутнього першокласника» вихователі і вчителі взяли активну участь в обговоренні тенденцій розвитку дошкільної та початкової освіти на засадах Концепції Нової української школи, а також поділилися своїми враженнями від заходу.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області