В закладі дошкільної освіти № 6 «Світлячок» з 20 по 24 травня проходив Тиждень безпеки дитини, тож перед колективом були поставлені завдання: підвищення ефективності освітньої роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя; поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя; пропагування безпечного способу життя серед батьків та дітей; інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.
З метою досконалої підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів, які включали питання: наявність журналів проведення інструктажів з охорони праці та безпеки життєдіяльності; підготовка матеріалів та оформлення стендів «Бережемо життя і здоров’я дітей» за розділами програми «Дитина і природа», «Дитина і вулиця», «Дитина серед людей», «Здоров’я дитини» тощо; доповнення до матеріалів в куточки «Безпека дитини» в кожній віковій групі; оформлення виставки дитячої творчості.
Тиждень безпеки дитини організований за проектною технологією та спрямований на формування у дітей безпечної поведінки у соціумі, природному довкіллі, навколишньому середовищі, а саме:
1 день - проект "Електроприлади – наші помічники". Мета: сформувати поняття про те, що побутові елект¬роприлади небезпечні для дітей, тому що живляться електричним струмом; поглибити знання дітей про функції побутових електроприладів, закріпити уміння щодо їх використання. З дітьми молодшого дошкільного віку проведені дидактичні ігри, відбулися перегляди предметних та сюжетних картинок: "Побутові електроприлади", організовані бесіди: "Обережно! Електроприлади – не іграшка для дітей!", розгадування загадок. провели творче заняття, на якому діти ліпили вогнегасник; здійснили екскурсію на харчоблок з метою ознайомлення з електроприладами.
2 день - проект «Безпека на дорозі». Мета: закріпити знання дітей про різні види транспорту; розширити і поглибити знання дітей про правила поведінки на дорозі; продовжувати знайомити дітей з дорожніми знаками, інформаційно-вказівними щитами, знаками сервісу тощо. Молодші дошкільники працювали над темою «Транспорт», виконували пізнавально-рухові вправи: "Автобус", "Пішоходи й автомобілі".
Малята старшого дошкільного віку працювали з лепбуком та самостійно відтворювали навички безпечної поведінки в транспорті, знайомилися з дорожніми знаками, виконували цікаві завдання: "Розв’яжи ребус", «"Визнач зайвий знак в рядку", «Порахуй автомобілі в кожному рядку та запиши кількість цифрою», «Знайди 10 відмінностей».
3 день – проект «Пожежна безпека». Мета: продовжувати знайомити дітей з правилами протипожежної безпеки та правилами дій під час пожежі, розширення знань дітей про пожежний транспорт та інвентар.
Закріплення знань дітей з протипожежної тематики проходило на основі цікавих завдань, кросвордів, дидактичних ігор, розглядання картинок та ілюстрацій. Малята працювали з серією малюнків: "Пожежна техніка", "Пожежний інвентар", ознайомилися з дидактичною картою "Пожежний щит".
4 день – проект "Ліки та хімічні речовини". Мета: закріпити знання дітей про працю лікаря та медсестри; показати найпростіші способи догляду за хворим.
В цей день запропонували дітям тематику: дидактична гра-ознайомлення: "Ми не їжа, не цукерки — нас до рота не бери!" (клей, мило, пластилін, ліки, ґудзики тощо), сюжетну гру: "У Півника захворіло горлечко", дидактичну гру-ознайомлення: "Це не іграшки!" (аерозольні балончики, хімічні речовини, косметика).
Впродовж дня діти спостерігали за працею медсестри, оглянули медичний кабінет, ознайомилися де і як зберігаються ліки у медсестри, для чого вони потрібні, моделювали ситуації: "Якби я був лікар Айболить".
6 день – проект "Дитина у соціумі". Мета: закріпити навички безпечної поведінки дошкільнят у місцях скупчення людей, дати знання щодо дій в разі небезпеки, як звертатися за допомогою до дорослих.
Впродовж дня діти порівнювали характерні риси доброти та байдужості, давати оцінку власним діям, оцінювати казкові ситуації. Грали в дидактичну гру «Допоможемо знайти матусю», стали активними учасниками тренінгових занять: "Хтось стукає у двері", "Чужі люди" (за мотивами казки «Вовк та семеро козенят»), моделювали ситуації: «Загубилось в лісі зайченятко, бо не слухалося маму й татка», «Небезпечна подорож Колобка», як підсумок роботи за тиждень - заняття-фантазія: «Червоний капелюшок» (придумування казки зі зміненою розв’язкою).
Впродовж тижня велася робота з батьками через групові та індивідуальні консультування, інформаційні листи, стенди з безпеки життєдіяльності.
29 травня проведено протипожежне тренування (евакуація з елементами пожежогасіння) з усіма категоріями працівників та дітей закладу освіти (керівник: заступник з ГЧ Дацьків Л.І.) в якому були задіяні 150 дітей та 57дорослих.
Проведена робота сприяла розвитку розуміння у дошкільнят необхідності дотримання належної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області