За ініціативи Фонду ООН у галузі народонаселення (UNFPA), Аналітичного центру Cedos у партнерстві з дослідницькою агенцією Info Sapiens, та підтримки Міністерства освіти і науки України, 19-20 листопада 2020р. у м. Києві відбулась конференція з міжнародною участю «Впровадження комплексної сексуальної освіти і принципів гендерної рівності: перспективи в Україні ХХІ століття». Формат конференції передбачав очну та дистанційну участь у двох панельних дискусіях фахівців, експертів, спікерів з України, Чехії, Фінляндії, Естонії, Нідерландів. Миколаївську область представили Руслана Мороз, старша наукова співробітниця лабораторії прикладної психології освіти Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України; Аліна Кучеренко, методист навчально-методичної лабораторії практичної психології, соціальної роботи та інклюзивного навчання МОІППО; Ольга Братищенко, методист КУ «Консалтингово-методичний освітній центр» Южноукраїнської міської ради.
Фаховий діалог між учасниками заходу включав питання визначення навичок, компетенцій, які формує сексуальна освіта; цифрових ресурсів та їх екологічності; умов для реалізації прав молоді на здорове життя. Представники з різних країн, зокрема, Фінляндії та Естонії наголошували на тому, що комплексна сексуальна освіта (КСО) – це вибір молоді щодо свого здоров'я. Це дотримання принципів «Рівність – Інклюзія – Недискримінація».
«Створення програмного комплексу КСО – це діалог між фахівцями та молоддю» - зауважила Хайме Надаль, представник Фонду ООН у галузі народонаселення в Україні. «Значними позитивними сторонами КСО визначено: можливості сталого розвитку, здорові люди краще вчаться, нікого не залишають осторонь, забезпечується обізнаність педагогів, дітей та батьків щодо гендеру, сексуальності та здоров'я».
Представниця МОН України Оксана Савицька та урядова уповноважена з питань гендерної політики Катерина Левченко представили учасникам статистичні дані HBSC (2020р.), які свідчать, що початок статевого життя підлітків припадає на вік 12-14 років, а основне джерело знань з сексуальної освіти – Інтернет (більше 60% опитаних). Саме ґрунтуючись на статистичних та аналітичних матеріалах можна стверджувати, що відсутність гендерної інтеграції в сфері освіти створює труднощі у інших сферах, і завдання МОНУ та його партнерів – створити план заходів з інтеграції гендерної складової в освіту, зважаючи на те, що сексуальна освіта – це не тільки освіта дітей, а й дорослих.
Напрацювання всіх учасників конференції – створення програмного комплексу КСО – підготовлені для передачі до МОН України та подальшої впровадження наскрізної сексуальної освіти і принципів гендерної рівності.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області