17 грудня 2015 року в ЮЗШ № 3 відбувся педагогічний брейн-ринг на тему «Проблема мовленнєвої агресії у педагогічній практиці».
На заході були присутні учителі російської мови та зарубіжної літератури загальноосвітніх навчальних закладів міста. Педагогічний брейн-ринг організовано під керівництвом методиста управління освіти Валентини Катранюк. Метою заходу було розширення рівня знань і умінь педагогів щодо подолання мовленнєвої агресії, аналіз негативної моделі мовленнєвої поведінки дорослих у відповідь на прояви мовленнєвої агресії дітей, сприяння гармонійному розвитку особистості учителів, стимулювання їх зацікавленості у підвищенні свого професійного рівня, вивчення своїх сильних та слабких сторін під час взаємодії з учнями, педагогами та батьками, вміння швидко приймати рішення в екстремальних ситуаціях, правильно оцінювати свої сили. Також участь у брейн-ринзі взяла адміністрація закладу, методисти управління освіти, запрошені гості. Заходи такого рівня проводяться для залучення вчителів до колективної роботи, створення атмосфери творчості, тренування педагогів у використанні засобів мовленнєвого етикету, спрямованих на запобігання мовленнєвої агресії у школярів.
Так, як сучасні школярі доволі часто проявляють агресивну поведінку у спілкуванні між собою та до дорослих, то постає актуальність даного питання: як з цим проявом боротися, як його викоріняти із учнівського лексикону. У ході педагогічного брейн-рингу використовувалися картки з назвами прийомів ефективного реагування на мовленнєву агресію дітей та поясненнями щодо їх використання, картки з моделями негативної мовленнєвої поведінки та прикладами-поясненнями такої поведінки, пам’ятки для кожного присутнього вчителя.
Мовленнєва агресія присутня іноді і в учителів до учнів. Щоб таке траплялося якомога рідше, вчителі навчалися бути уважними до школярів та до своїх висловів! Всі присутні приймали участь в обговоренні даної теми та прийшли до висновку, що учитель несе соціальну відповідальність за зміст і якість свого мовлення, за його наслідки. Висока куль¬тура педагогічної комунікації – це не лише культура викорис¬тання мовних засобів і способів формування та формулювання думки, а й високий рівень загальної культури, культура мислен¬ня, культура педагогічного впливу.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області