Останніми десятиліттями в усьому світі відбуваються докорінні зміни у розумінні та забезпеченні якісної освіти для дітей з особливими потребами. В Україні також набувають поширення новітні освітні технології, в основу яких покладено принцип урахування інтересів таких дітей.
Навчання дітей з особливими потребами спільно з їхніми здоровими однолітками сприяє їх соціальній адаптації. Таке навчання є корисним також і для здорових дітей, бо вони вчаться розуміти проблеми інших, стають добрішими. Освіта дітей з особливими потребами має передбачати включення їх у загальну діяльність разом з іншими дітьми, починаючи вже з дошкільного віку.
Саме тому, враховуючи проблеми сьогодення у закладі дошкільної освіти № 3 «Веселка» у вересні місяці відкрито інклюзивну групу (ІІ молодша «Б»), в якій виховується одна дитина зі зниженим слухом. Організацію освітнього процесу здійснюють вихователі Ніколаєнко Г.В., Бєсєдовська О.С. та асистент вихователя Гуськова Н.В.
Навчальний заклад, який впроваджує інклюзивну форму навчання, надає дитині з особливими потребами, по-перше, можливість здобути освіту відповідно до своїх індивідуальних здібностей; по-друге, вільно спілкуватися та займатися спільними справами зі своїми однолітками, проте на початковому етапі організації такої діяльності виникає багато питань які потребують вирішення.
Тому, з метою надання методичних рекомендацій щодо якісної організації інклюзивного виховання, у садочку 02.11.2017 відбулася зустріч із начальником відділу дошкільної, середньої та позашкільної освіти управління освіти Невідомою Н.І. Під час консультації Наталя Іванівна вказала на важливі моменти організації інклюзивного виховання, надала поради асистенту вихователя, побувала на занятті, де займалася дитина, особливу увагу звернула на роботу з батьками, на своєчасне надання консультацій щодо догляду за дитиною та організацією її навчання, тісний взаємозв’язок з усіма спеціалістами.
Дівчинка добре пройшла адаптацію, вона щира, відкрита і хоче багато знати. Але для успішного розвитку дитини необхідні заняття із сурдопедагогом.
Планується відкриття інклюзивно-ресурсного центру, шляхом реорганізації Южноукраїнської психолого-медико-педаногічної консультації, у якому буде працювати такий спеціаліст.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області