Шановні батьки!
Ви — перші і найважливіші вчителі вашої дитини. Перша її школа — Ваша домівка — дуже впливатиме на те,що вона буде вважати важливим у житті, на формування її життєвих цінностей.
Дослідники перші п’ять років життя дитини називають «роками чудес».
Бо те емоційне відношення до життя і людей, що закладається в цей час залишає відбиток на всю подальшу поведінку і думки людини. Вміння говорити, слухати, користуватися мовою також відноситься до числа речей, які дитина засвоює дуже рано. І перш ніж почати читати, вона повинна достатньо оволодіти мовленнєвими навичками, вмінням слухати і говорити.
Поради батькам
ТАК!
* Радійте Вашому малюку.
* Займаючись прибиранням чи приготуванням обіду, наспівуйте що-небудь.
* Розмовляйте з малюком кожної вільної хвилини.
*Спонукайте дитину до звуконаслідування, до правильного промовляння слів.
* Розмовляйте з дитиною турботливим, заспокійливим, тоном.
* Коли дитина з Вами розмовляє, слухайте її уважно.
* Говоріть з малюком короткими фразами.
* В розмові із дитиною називайте як найбільше предметів.
* Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.
* Говоріть повільно. Будьте терплячі.
* Спочатку питайте «що»; «чому» спитаєте, коли малюк підросте.
* Кожен день читайте дитині.
* Заохочуйте у дитини бажання задавати питання.
* Нагороджуйте малюка похвалою або поцілунком.
* Заохочуйте зацікавленість і уяву Вашого малюка.
* Заохочуйте ігри з іншими дітьми.
* Турбуйтеся про те, щоб у дитини були нові враження, про які вона могла б розповісти.
* Старайтеся, щоб малюк разом з Вами готував обід, гуляйте с ним, грайте, летіть «пасочки» з піску, нехай він допоможе Вам пересаджувати квіти та інше.
* Купуйте диски із записами улюблених пісень, віршів та казок дитини: слухайте і співайте разом.
* Допоможіть дитині вивчити її ім’я та прізвище.
* Якщо дитина почала щось колекціонувати або у неї з’явилося хобі, займайтесь цим разом з нею; взагалі намагайтесь проявляти зацікавленість до того, що їй подобається робити.
* Будьте прикладом для малюка: нехай він бачить, яке задоволення Ви отримуєте від читання газет, журналів, книг.
* Грайте з дитиною у різні ігри.
* Пам’ятайте: ваша мова є для дитини взірцем для наслідування, тому вона має бути чистою, багатою, виразною, чіткою.
* Проблеми батьків і дітей не існують там, де батьки і діти дружать та чимось займаються разом.
НІ!
* Не перебивайте дитину, не кажіть, що Ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки малюк не закінчив розповідати, — не дайте їй подумати, що Вас мало цікавить те, про що вона говорить.
* Не задавайте надто багато запитань.
* Не заставляйте дитину робити те, до чого вона не готова.
* Не заставляйте дитину робити що-небудь, якщо вона заморилася, засмучена; займіться чимось іншим.
* Не вимагайте одразу надто багато: пройде чимало часу, перш ніж малюк привчиться самостійно прибирати свої іграшки чи приводити у порядок кімнату.
* Не слід постійно поправляти дитину, повторюючи: «Не так! Перероби це».
* Не кажіть: «Ні, вона не червона». Краще сказати просто: «Вона синя».
* Не треба критикувати дитину навіть наодинці; тим більш не слід цього робити у присутності інших людей.
* Не треба встановлювати для дитини багато правил: вона перестане звертати на Вас увагу.
* Не перестарайтесь, надаючи дитині надто багато стимулів або вражень: іграшок, поїздок
* Не очікуйте від дитини дошкільного віку розуміння: усіх логічних зв’язків; усіх Ваших почуттів («Мама заморилась»); абстрактних суджень та пояснень.
* Не порівнюйте малюка ні з якими іншими дітьми – Ваша дитина індивідуальна, ваша дитина найкраща!
Пам'ятайте! Правильне мовлення ваших дітей — запорука успішного навчання в школі та успіху у житті. Хай вам щастить, розумні й талановиті батьки!
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області