Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а за те, що вона ваша рідна.
Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття свого «Я».
У цей час нормально, що деякі діти стають імпульсивними, в них часто змінюється настрій, виникають конфлікти з ровесниками, батьками, вчителями.
У дітей настає криза, пов’язана з бажанням бути самостійними, звільнитися від батьківської опіки; з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки в сім’ї і школі.
Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується з формуванням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
Підліток дуже вразливий.
Дитина легко піддається як позитивним,так і негативним впливам.
В цей період у дітей підвищений рівень тривожності.
Внутрішній світ підлітків ще нестабільний, тому батькам не слід залишати їх без нагляду.
З’являються нові авторитети.
Основний вид діяльності – спілкування, тому розширюється коло друзів.
Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
Недоліки і суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються дуже хворобливо.
У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.
Пам’ятайте: найголовнішим засобом виховання є переконання, а на переконання можна впливати тільки переконанням і особистим прикладом.
Щоб знайти спільну мову з підлітками, постійно підвищуйте коефіцієнт людяності
Не забувайте, що сліпа покора, що не ґрунтується на особистому переконанні, позбавлена сили.
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області