1. З'ясувати, що йому відомо про вплив куріння на організм.
2. Розпитати про плани на майбутнє відносно куріння: буде або не буде палити.
3. Якщо буде, то: збирається курити все життя, з часом «кинути», «кинути» на період вагітності тощо.
4. Розвінчати «міфи» про куріння (заспокоює нерви, знижує вагу, створює модний імідж тощо);
5. Розповісти про «тиск» з боку однолітків, ЗМІ і розкрити його справжню причину.
6. Пояснити необхідність протистояти «тиску» зі сторони, і не тільки відносно куріння.
7. Спільно продумати і розіграти декілька варіантів «відмови».
8. Розповісти про погляди на куріння в сучасному суспільстві.
Приклад батьків більше вплине на вибір дитини, ніж просто слова. Коли ви самі палите цигарку, то розмова не може бути вдалою.
9. Розповісти про можливі соціальні проблеми: влаштування на роботу, виїзд за кордон (антитютюнові закони), спілкування з людьми.
10. Розповісти про можливі матеріальні проблеми, пов'язані з курінням.
11. Розповісти про причини, з яких сам почав (не почав) курити.
12. Розповісти про марні спроби «кинути», поділитися своїм або чужим досвідом.
13. Продемонструвати негативні прояви у себе або других: наліт на зубах, уранішній кашель, пропалені речі, запах з рота тощо.
14. Пояснити своє негативне ставлення до куріння.
Якщо дитина почала курити, необхідно:
- розпитати дитину про причини, що спонукали її до куріння;
- виразити свою стурбованість, заборонити куріння;
- встановити контроль над витратою грошей.
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області