Батьки! Візьміть до уваги:
1.Підлітково-молодіжне графіті - це засіб соціальної активності та самореалізації молоді. По спрямованості ця активність може бути як конструктивною (творчою), так і деструктивною (руйнуючою).
«Деструктивне графіті»- ображаючі, принижуючі написи і малюнки в публічних місцях - це прояв девіантної поведінки підлітків.
Причинами нанесення деструктивних графіті є:
* порушення емоційних і інтелектуальних відносин між батьками та дітьми;
* відчуження їх від сім'ї, школи, громадської діяль-ності;
* нерозвиненість позитивних інтересів і нахилів;
* вплив зразків субкультури на формування негативних стереотипів світогляду і поведінки граффітистів;
* несформованість у підлітків сенсу і цілей у житті;
* антигромадські засоби вираження інтересів і нахилів, як наслідок цього - витіснення підлітків із сфери колективних відносин.
2. Нанесення графіті перед-бачає наявність у автора будь-якої конкретної мети, спря-мованої на задоволення особистих потреб в любові і дружбі, у спілкуванні, у визнанні.
Малюнками або написами діти заявляють про себе, своє існування, говорять про свої почуття, текстом повідомлення намагаються викликати схва-лення або огиду інших, прагнуть залякати, принизити, насмішити, висловлюють свій протест проти чогось або когось.
3. Умовами, що сприяють нанесенню деструктивних графіті, є:
* наявність вільного часу;
* нудьга;
* потреба в самоствердженні;
* бездоглядність;
* відсутність громадської думки;
* наявність необхідних коштів для нанесення графіті.
Що потрібно робити батькам:
1. Проаналізувати причини, спрямованість та умови виникнення у дитини інтересу до графіті.
2. Розпосвіти дитині, що за самовільне нанесення написів і малюнків на будівлі чи інші споруди існує кримінальна та адміністративна відповідаль-ність.
3. Не пускати на самоплив за-хоплення дитини графіті.
4. Вітати ідею свободи і самовираження, пам'ятати що хобі може в майбутньому перерости в роботу;
5. Вивчити інформацію про графіті.
6. Пояснити дитині, що графіті це ціла культура, і якщо займатися нею, то потрібно бути особливим, відрізнятися від інших, малюнки повинні нести певний сенс – підкреслювати яка цікава особистість їх автор.
7. Довести, що графіті може бути мистецтвом, і якщо братися щось робити, то потрібно це робити красиво.
8. Розповісти дитині, як можна з користю використовувати своє вміння малювати: що можна надрукувати віртуальне зобра-ження на футболці або стікері та дарувати друзям, малювати на спортивному взутті, одязі, скейтах, що в наш час є досить модним.
Захоплення графіті може дати можливість вашій дитині проявити себе, показати свій талант, знайти своє місце в житті, навчитись заробляти кошти вже зараз, при умові вашої підтримки та розуміння.
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області