Одна з актуальних тем сьогодення — особливості виховання гіперактивних дітей. За останній час збільшилась кількість звернень до психолога від педагогів і батьків щодо дітей, які мають певні порушення поведінки і можуть потрапити до «групи ризику». В тому числі й діти, яких називають гіпер-активними.
Що таке гіперактивність?
Гіперактивність — це одне із складних маловивчених питань у практичній психології. Гіпер (від гр. hyper— «над») — складова частина складних слів, що вказує на перевищення норми, міри.
Рекомендації батькам гіперактивних дітей:
1. Дотримуватися «позитивної моделі виховання». Хваліть дитину в кожному випадку, коли вона цього заслуговує. Пам’ятайте, що гіпер-активні діти ігнорують зауваження, але чутливі до найменшої похвали!
2. Не застосовуйте фізичних покарань. Ваші стосунки з дитиною повинні формуватися на основі довіри, а не страху.
3. Частіше говоріть «так», уникайте слів «ні», «не можна».
4. Доручіть дитині деякі домашні справи, які необхідно викону-вати щодня.
5. Заведіть щоденник само-контролю й позначайте з дитиною її успіхи вдома і в школі.
6. Введіть винагороду (можна позначити зірочкою, нагородити солодощами або іграшкою, чи якоюсь поїздкою).
7. Визначте для дитини рамки поведінки: що можна, а чого ні.
8. Поведінка вашої дитини — це її спосіб привернути до себе, увагу. Проводьте з нею більше часу: грайтеся, вчіться, як правильно спілкуватися з іншими людьми, як поводитися в громадських місцях тощо.
9. Вдома дотримуйтесь чіткого режиму дня. Прийом їжі, ігри, прогулянки, відхід до сну повинні відбуватися в один і той самий час, нагороджуйте дитину за дотримання режиму.
10. У сім’ї має бути спокійна атмосфера. Було б добре, щоб дитина мала свою кімнату.
11. Якщо дитина погано навчається, не вимагайте від неї високих оцінок з усіх предметів.
12. Намагайтесь уникати великого скупчення людей.
13..Стежте, щоб дитина висипалась, щоб не погіршувалася увага й самоконтроль.
14. Розвивайте в дитини вміння контролювати себе.
15. Пам’ятайте! Ваш спокій — найкращий приклад для дитини.
16. Давайте змогу дитині використовувати надлишкову енергію. Корисною є щоденна фізична активність просто неба — тривалі прогулянки, біг, плавання, спортивні заняття. Але не втомлюйте дитину.
17. .Працюйте з дитиною на початку дня, а не ввечері.
Завдання батьків та педагогів — знайти заняття, які були б корисними та необтяжливими для дитини, підвищували її впевненість у собі. Завдяки вчасно проведеній діагнос-тичній та профілактичній роботі більшість дітей до підліткового віку позбувається гіперактивності.
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області