Малювання для дитини є найпершим засобом вираження на папері його задумів, переживань. Та чи представляють дитячі малюнки інтерес для нас, дорослих? Може бути,
"каракулі" маленьких дітей служать лише прелюдією до зрілої майстерності і не заслуговують на особливу ??увагу? Якщо це так, то чому ж тоді, ось уже багато десятків років, ми так часто бачимо дитячі малюнки на виставках, у книгах, альбомах, журналах? Не тільки тому, що ми, дорослі, виявляємо в них багато свіжості і несподіваної сміливості, експресії, забавної прямоти і наївної переконаності. Не тільки тому, що в них повною мірою проявляються ті якості, які інколи з роками втрачають дорослі: здатність від усієї душі радіти, дивуватися, засмучуватися, мріяти. А й тому, що в дитячих малюнках часом проявляється гостра спостережливість, вміння в усьому знайти важливе і цікаве, щира захопленість, схвильованість.
Мова йде не про підготовку художників - професіоналів, а про художній розвиток дітей.
Художнє виховання має починатися з перших років життя дитини, щоб з самого раннього дитинства вона відчувала необхідність у прекрасному, у творчості і знаходила у цьому джерело радості ...
Якщо дитина тягнеться до олівця і фарб, необхідно вчити її користуватися ними. Якщо вона зобразить людину з трьома ногами або небо відокремить від землі смугою недоторканого паперу, то треба підказати дитині шлях до виправлення помилки. Головне не заважати дитині творити, не вбивати в неї інтерес до образотворчої діяльності. Одночасно необхідно поступово розвивати цей інтерес, інакше він довго не зможе існувати і загине. Байдужість батьків може погасити творчу активність дитини, нівелювати її індивідуальність. До такого ж результату може призвести і неправильний вибір художнього матеріалу. Як батьки можуть керувати дитячою творчістю? Батьки повинні розуміти необхідність для дитини всебічного розвитку - духовного, естетичного, розумового. Заняття зображувальною діяльністю розвиває розумові здібності дитини, так як привчає
її думати, аналізувати, змушує перебувати в стані активного творчого мислення, розвиваючи її пам'ять, відточуючи сприйняття, збагачуючи емоційний світ ...
Чуйне і повсякденне керівництво дорослого допомагає виявляти ініціативу з найперших кроків і направляти на правильний шлях художнє мислення дитини.
Ми вам радимо:
Інформаційна служба освіти
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області