Діяльність «Інклюзивно-ресурсного центру» міста Южноукраїнська
Сьогодні в Україні набирає потужних обертів освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова. І обраний нашою державою напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами є кроком до впровадження європейських принципів та стандартів життя. Дуже важливо пам’ятати, що захищаючи право дітей на якісну освіту та отримання професії, ми виконуємо основні положення Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю та Саламанської декларації.
За останні роки українські педагоги та міжнародні експерти відзначають, що в питанні розвитку інклюзивного навчання Україна зробила потужний крок уперед.
Черговим досягненням на шляху розвитку інклюзії стало реформування існуючої системи психолого-медико-педагогічних консультацій (ПМПК) у сучасні інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), шо покликані допомагати дітям отримати якісну освіту та жити повноцінним суспільним життям. І саме фахівці ІРЦ будуть працювати за новими, більш прогресивними та якісними підходами до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Адже завдання ІРЦ – забезпечити системний кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами протягом всього навчання – від 2 до 18 років.
З травня 2018 року розпочав надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами «Інклюзивно-ресурсний центр» міста Южноукраїнська, який знаходиться за адресою: б-р Шкільний, б. 3 – у приміщенні загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, тел. 5-61-36.
Новостворений центр розміщено у двох кабінетах. В кабінеті № 208 ведеться прийом батьків та знаходяться робочі місця фахівців центру. Кабінет № 206 буде облаштований для проведення корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. З цією метою буде встановлене спеціальне обладнання, сучасна апаратура, мультимедійні комплекси. Для діагностичної та корекційної роботи фахівці центру використовуватимуть комплекти методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами європейського зразка та сучасні дидактичні матеріали.
Діяльність інклюзивно-ресурсного центру забезпечують директор, вчитель-дефектолог (олігофренопедагог), практичні психологи, а також для проведення комплексної оцінки розвитку дітей залучається лікар-психоневролог.
Фахівці центру проводять комплексну оцінку розвитку дитини для визначення її особливих освітніх потреб.
Після цього розробляються рекомендації щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.
Крім того, фахівці центру постійно:
• надають консультації та взаємодіють з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання та особливостей розвитку дітей з особливими потребами;
• надають консультативно-психологічну допомогу батькам дітей з особливими освітніми потребами.
Двері інклюзивно-ресурсного центру відкриті впродовж восьмигодинного робочого дня. Тут можна отримати фахову допомогу щодо навчання та виховання дітей з особливостями у розвитку. Фахівці центру допоможуть оцінити потенційні можливості розвитку такої дитини та визначити адекватні умови її навчання, соціальної реабілітації і професійної підготовки.
Практичний психолог та вчитель-дефектолог центру проводять корекційно-розвиткову роботу з дітьми з особливими освітніми потребами. Запрошуємо на наші заняття!
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області