1 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання.
Головною новацією в організації інклюзивного навчання є запровадження п’яти рівнів підтримки в освітньому процесі для осіб з особливими освітніми потребами.
Крім того, посилюється акцент на співпраці між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ), щоб школи отримували більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.
З метою покращення підготовки педагогічних працівників закладів освіти до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, ознайомлення з деякими аспектами оновленої нормативно-правової бази з організації інклюзивного навчання, обговорення нових типологій освітніх труднощів та рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами фахівці ІРЦ провели робочу зустріч із заступниками директорів закладів загальної середньої освіти та методистами закладів дошкільної освіти Южноукраїнської МТГ за участі спеціаліста управління освіти Южноукраїнської міської ради імені Бориса Грінченка.
Керівник ІРЦ Юлія Нагорна та вчитель-логопед Ірина Дмитрякова ознайомили присутніх з поняттями категорії особливих освітніх потреб (труднощів) та рівні підтримки осіб з особливими освітніми потребами, розповіли про створення інклюзивного освітнього середовища.
Індивідуальна модель підтримки, командне визначення освітньої траєкторії, тісна взаємодія з ІРЦ має позитивно вплинути на якість інклюзивного навчання та допомогти закладам освіти покращити процес його організації.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області