Готуючись до обов’язкового переходу з 1 серпня на здійснення допорогових закупівель через електрону систему «Prozorro», управління освіти вирішило максимально попрацювати в цьому напрямку на перехідному етапі. Слід відзначити, що певний досвід в управлінні освіти вже є; він був набутий у IV кварталі 2015 року. Кінцевий результат, на який розраховує будь-який замовник, має бути позитивним. Так в більшості випадків було у 2015 році, так по певних позиціях відбулось у 2016 році. Провівши електронні допорогові торги, наприклад, по утилізації люмінесцентних ламп управління освіти заощадило 44500грн., що дало змогу здати на утилізацію значно більшу кількість ламп; переможцем стало ТОВ «Екопрактик» м. Черкаси, яке оперативно виконало свої зобов’язання відповідно до укладеного договору. Аналогічно управління освіти зпрацювало і з ФОП «Епік» м. Вінниця, яке стало переможцем на постачання крейди і класних журналів, де було заощаджено 13130грн., а вирішення організаційних питань по доставці заслуговує тільки на слова вдячності; тільки з позитивної сторони можна відмітити ТОВ «Укрпапір» м. Київ, з яким управління освіти заощадило на закупівлі чистящих і миючих засобів, і які оперативно спрацювали по доставці. Є й інші позитивні приклади.
Але не все так просто в цілому. Сьогодні мають місце конкретні випадки коли управління освіти опинилось заблокованим у отриманні певних матеріалів, обладнання, меблів, тощо. Втративши певний дорогоцінний час на проведення самої процедури, управління освіти не в змозі отримати товар так необхідний на даному етапі для підготовки закладів до нового навчального року.
Так ПП «Оптторг» м. Одеса які стали переможцями по закупівлі лінолеуму протягом 3-х тижнів не виконують свої зобов’язання, пояснюючи тим, що відсутній транспорт (хоча це було обговорено в умовах договору); Криворізьський суриковий завод не постачає фарбу протягом вже 2,5 тижні: причина – безпідставне зволікання; по учнівських меблях оголошували торги двічі – потенційний переможець ФЛП «Дроздовський» м. Миколаїв, пропозиція якого не відповідає заявленим технічним параметрам і який висуває претензії до управління освіти що воно відмовляється у нього закуповувати не такі, як потрібні меблі та звинувачує у зговорі з іншими учасниками, які дотримались технічних характеристик. Такий стан справ говорить про те, що не все так бездоганно працює в системі «Prozorro», що процеси оскарження сьогодні займають тривалий час, що потрібно створювати реєстр недоброякісних виконавців, що мабуть повинні бути певні виключення для певних товарів і робіт, які можна було б закуповувати чи виконувати поза тендерними процедурами.
Сподіваємось що організатори електронного майданчика в перспективі будуть враховувати ось такі негативні моменти. А управлінню освіти залишається по проблемним питанням або йти на черговий термін нових процедур, або намагатись їх вирішувати в інший спосіб до офіційного вступу в дію положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області