За ініціативи Інституту спеціальної педагогіки НАПН України 10 листопада 2017 року відбувся ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення», присвячений соціально-педагогічним, психологічним і нормативно-правовим аспектам упровадження інклюзивної освіти в Україні, у якому взяли участь понад 600 працівників освітньої сфери та представники від нашого міста – вчитель-логопед Южноукраїнської загальноосвітньої школи №4 Різун Л.Д. та практичний психолог Южноукраїнської загальноосвітньої школи №4 Кісельова І.М.
IIІ Міжнародний конгрес відкрила Перша леді країни Марина Порошенко. Звертаючись до учасників, було наголошено на важливості проведення такого заходу, який об’єднує науковців та практиків навколо вирішення актуальних питань у сфері формування інклюзивного освітнього середовища. Марина Порошенко зазначила, що в межах реформи інклюзивної освіти в Україні на законодавчому рівні було закріплено й гарантовано державою право дітей з особливими освітніми потребами нарівні зі своїми однолітками навчатися в умовах інклюзивного середовища.
Під час конгресу обговорювалися нормативно-правові засади інклюзивного навчання, процеси деінституалізації в освіті дітей з особливими освітніми потребами, а також – сучасні аспекти реабілітації «особливих» учнів та підготовка фахівців і підвищення кваліфікації освітян.
Уся робота конгресу була розподілена за шістьма головними напрямами: теоретичні та правові засади інклюзивної освіти; організаційні та соціальні аспекти інклюзивного навчання; деінституціалізація освіти дітей з особливими потребами; змістові аспекти й технологічні напрями реабілітації дітей з особливими потребами; співпраця фахівців різного профілю в інклюзивному навчальному закладі; підготовка фахівців з інклюзивного навчання.
У межах заходу фахівці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України провели низку майстер-класів, воркшопів, панельних дискусій і тренінгів як для педагогів, так і для батьків.
Учасники конгресу обговорювали питання найкращих методик навчання дітей із різними типами особливих потреб, альтернативні підходи до роботи з такими дітьми, нормативні особливості впровадження нових освітніх процедур тощо.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області