21 листопада 2017 року на базі ЮЗШ № 4 відбувся семінар-практикум для вчителів початкової школи з проблеми «Інтегроване навчання – шлях до цілісного сприйняття учнями навколишнього світу».
Мета заходу - формування готовності учителя початкових класів до роботи в умовах Нової української школи.
У ході засідання методист КУ КМОЦ Лариса Кидюк акцентувала увагу на актуальності проблеми використання міжпредметних зв'язків у початковій школі, що зумовлюється концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості дитини, формування цілісного світогляду в молодших школярів, розвиток їх здібностей і обдарувань, наукового світогляду.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Терещенко В. Г. розповіла про підготовку учителів початкових класів закладу до інтегрованого викладання у контексті сучасних вимог початкової освіти.
У практичній частині семінару учасники заходу відвідали інтегровані відкриті уроки, які провели вчителі початкових класів Лемещук Л. В. (природознавство, літературне читання, 2 клас), Дібрівна Т.О. (природознавство, математика, 3 клас). Під час практичного тренінгу педагоги створювали інтелект-карту «Переваги застосування стратегій розвитку критичного мислення».
Під час обговорення уроків за круглим столом учасники заходу дійшли висновку: під час проведення інтегрованих уроків учні комплексно засвоюють і накопичують знання й уміння, вчаться цілісно сприймати навколишню дійсність. З огляду на це у початковій школі такі уроки відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних здібностей учня та становленні його особистості. Водночас, як вказано у концепції Нової української школи, інтеграція навчального матеріалу в змісті споріднених предметів є одним зі способів призвичаєння дитини до шкільного життя.
Інтегровані уроки поглиблюють знання школярів не лише з одного предмета, а й кількох суміжних. Діти навчаються сприймати світ цілісним і гармонійним, дізнаються про щось нове й цікаве у різних галузях знань. На відміну від інших уроків, інтегровані апелюють до численних асоціацій, передбачають активний емоційний відгук, що вкрай важливо у роботі зі школярами. Адже учні початкової школи чи не найбільш відкриті до розмірковувань уголос, висловлювання думок, резюмування, вивчення емоційного досвіду один одного.
Методично правильні побудова і проведення інтегрованих уроків сприяють підвищенню зростання професійної майстерності вчителя, тому що вимагають від нього володіння методикою сучасних технологій навчально-виховного процесу.
На завершення роботи семінару відбувся обмін думками, учасники отримали методичні рекомендації за визначеною темою.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області