Збиратися разом це – початок,
триматися разом це – процес,
працювати разом це – успіх
Ф.Форд
Щоб забезпечити реальну перспективність і наступність у роботі дошкільного закладу та початкової ланки освіти важливо дотримуватись певних умов: співробітництво має бути довготривалим і нерозривним; робота - системною і плановою; завдання - комплексними та інтегрованими. А отже, має забезпечуватися наступність між Державними стандартами дошкільної і початкової освіти. Наступність - це дидактичний принцип забезпечення передумов до шкільного навчання. Інакше кажучи, наступність виступає загальнопедагогічним методом забезпечення готовності дитини до навчання в школі без будь-яких негативних наслідків для її психіки.
26.03.2019 р. на базі ДНЗ № 3 «Веселка» відбулося засідання міської «Творчої лабораторії» для вихователів старшого дошкільного віку та вчителів початківців ЮЗШ № 2 на тему: «Наступність між дошкільною та початковою ланкою освіти в руслі Нової української школи»
Методист «КУ КМОЦ» Малахова Т.М. привітала учасників заходу та оголосила тему засідання. Під час теоретичної частини вихователі та вчителі переглянули презентацію із досвіду роботи «Наступність між дошкільною та початковою ланкою освіти в руслі Нової української школи», яку підготувала та провела вихователь-методист Дяченко Г.О. У ході презентації учасники познайомилися з формами взаємодії щодо наступності та етапами взаємодії між дошкільною та початковою ланкою освіти.
У ході практичної частини вихователі та вчителі переглянули бінарне заняття у старшій «Б» групі «Космічна подорож», яке провели вихователі Низова Н.М. та Краснікова Н.М. Разом з вихователем Низовою Н.М. дошкільнята подорожували у світ космосу, виконуючи мовленнєві та математичні завдання, а з вихователем Красніковою Н.М. діти брали участь у практичній діяльності, використовуючи нетрадиційні техніки малювання, ліплення, аплікації. Кінцевим результатом подорожі була дослідницька діяльність «Кольоровий світ Галактики».
Вихователь-методист Макогонюк О.А. провела цікавий та змістовний педагогічний апгрейд з учасниками заходу на тему: «Інтеграція як основа наступності дошкільної та початкової освіти». Олена Андріївна використала ігри, вправи з педагогами а саме: «Секрет сучасного заняття та уроку», «Коктейль професійних якостей педагога дошкільника та вчителя», «Торт співпраці», де вихователі та вчителі мали можливість взяти активну участь, проявити свої знання та уміння.
Методист КУ «КМОЦ» Кидюк Л.І. проаналізувала даний захід та зазначила, що головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість педагогічного процесу дошкільного навчального закладу і початкової школи на всебічний розвиток особистості дитини.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області