Робота зі зверненнями громадян в управлінні освіти Южноукраїнської міської ради (далі УО) здійснюється відповідно до Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, згідно з інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, а також згідно з розпорядженнями голови облдержадміністрації, міського голови, рішеннями виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради, наказами управління освіти.
Відповідно до наказу управління освіти від 12.01.2015 №07 “Про затвердження графіку особистого прийому громадян на 2015 р.” та відповідно до посадових обов’язків, особистий прийом громадян в управлінні освіти постійно здійснюється начальником та заступниками управління згідно зі встановленим графіком, у визначені дні, з 1600 до 1800.
Відповідно до п.8 заходів управління освіти з організації роботи зі зверненнями громадян, затверджених наказом управління освіти від 08.04.2008 року № 214, на апаратних нарадах в управлінні освіти та на нарадах керівників закладів освіти заслуховуються, відповідно, щоквартальні та річні звіти про роботу зі зверненнями громадян.
Щороку згідно з планом роботи управління освіти відповідальним працівником управління здійснюється перевірка стану ведення документації за зверненнями громадян в закладах освіти, підпорядкованих УО. Так, у грудні 2011 року проведено фронтальну перевірку, у жовтні 2012 року вибірково було перевірено 10 із 13 освітніх закладів за вищезазначеним напрямком (накази управління освіти, відповідно, від 07.12.2011 р. № 560 та від 03.10.2012 р. № 515). У жовтні 2013 та в листопаді 2014 року еревірено 7 і 6 закладів освіти відповідно (накази управління освіти від 21.10.2013 № 531 та від 28.10.14 № 508).
Висновки за підсумками перевірок заслуховуються, як правило, на нарадах керівників закладів освіти.
За 12 місяців 2014 року в управлінні освіти було розглянуто 25 звернень громадян, з них 3 начальником управління під час особистого прийому.
За підсумками розгляду позитивне рішення прийнято у 4 випадках, надано роз’яснення з приводу 19 звернень, відмовлено у 2 випадках.
За звітний період 2013 року в управлінні освіти було розглянуто 35 звернень громадян, з них 10 під час особистого прийому.
Позитивне рішення за результатами розгляду прийнято у 15 випадках, у 18 випадках заявникам надано роз’яснення.
Не завершено вирішення питань, викладених у 4 зверненнях, зареєстрованих в період 2012-2013 років, (вирішення вищезазначених звернень пов’язане з потребою у додатковому фінансуванні видання навчального посібника та виконання ремонтних робіт в освітніх закладах.
За тематикою звернення за звітний період 2014 та 2013 років можна розподілити наступним чином:
У 2014 році | У 2013 році | ||
1. | З питань покращення житлових умов зареєстровано |
0 звернень | 1 звернення |
2. | З питань працевлаштування громадян | 0 звернень | 1 звернення |
3. | З питань конфліктних ситуацій в закладах освіти |
1 звернення | 5 звернень |
4. | З питань оплати праці | 1 звернення | 2 звернення |
5. | З питань функціонування закладів освіти |
9 звернень | 14 звернень |
6. | З питань дотримання вимог законодавства про освіту |
10 звернень | 4 звернення |
7. | З інших питань | 4 звернення | 8 звернення |
Всього: | 25 звернення | 35 звернень |
Отже, аналізуючи тематику звернень за 2013 та 2014 роки слід зазначити, що порівняно з 2013 роком у 2014 році кількість звернень громадян з питань конфліктних ситуацій в закладах освіти зменшилась з 5 до 1 випадку, з питань функціонування закладів освіти (з 14 до 9 випадків), не значне зменшення кількості звернень зареєстровано з питань покращення житлових умов та з питань працевлаштування громадян (з 1 до 0 випадків), з питань оплати праці (з 2 до 1 випадку) та з інших питань (з 8 звернень у 2013 році до 4 звернень у 2014), проте, дещо збільшилась кількість звернень з питань дотримання вимог законодавства про освіту (з 4 до 10 випадків).
Щодо категорій осіб, які звернулися в управління освіти можна відзначити, що у 2014 році 40 % від загальної кількості тих, хто звернулися – це батьки учнів, вихованців, 28% - депутати різних рівнів, 8 % становлять працівники закладів освіти,
4 % - це пенсіонери, решту 20, % становлять, працівники інших міських установ та організацій, безробітні громадяни.
За цей же період 2013 року ці цифри складали, відповідно, 31,4%.(батьки учнів, вихованців), 2,8% - депутати різних рівнів, 25,7%, (працівники закладів освіти), 11,4 % (пенсіонери), 28,5% (працівники інших міських установ, організацій, безробітні громадяни).
Таким чином, можна відзначити, що порівняно зі звітним періодом 2013 року у 2014 році на 8,6 % збільшилась кількість звернень від батьків учнів та вихованців, на 25,2% - від депутатів різних рівнів. Разом з тим у 2014 році на 7,4% знизився відсоток звернень від пенсіонерів, на 17,7% від працівників закладів освіти, на 8,5% від працівників інших міських установ, організацій, безробітних громадян.
У 2014 році управлінням освіти було заплановано та проведено 6 тематичних гарячих ліній. Усних звернень громадян стосовно запропонованих для обговорення тем не надійшло.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області