1. Коли у дитячу колекцію якихось речей чи іграшок дорослі додають свій час і самих себе – це виявляється найбільшою цінністю.
2. Увага і любов необхідні всім дітям так само, як світло й тепло сонця для всього живого. Але для дітей з особливими потребами любов не повинна бути сліпою, вона потребує розуму, мудрості, ласки і суворості.
3. Як тільки дитина починає вередувати, обійміть її, переконайте у своїй любові.
4. Якщо не вдалося це зробити, залишіть її у спокої, не звертайте на неї уваги. Зберігайте спокій, що б дитина не робила.
5. Коли дитина заспокоїться, ласкаво поговоріть з нею. Скажіть їй, як Вас засмутила її поведінка.
6. Дитина набагато охочіше прийме вказівки, радо виконуватиме їх, якщо буде переконана в тому, що її люблять.
7. Важливо давати вихід агресії: дати змогу дитині рвати папір, різати пластилін. Після цього корисні заспокійливі заняття типу гри з піском, водою, релаксація.
8. Не робіть за дитину те, що вона у змозі зробити сама. Інакше вона буде використовувати Вас як прислугу.
9. Не давайте обіцянок, яких Ви не зможете виконати. Це похитне віру дитини у Вас.
10. Дитина вчиться на власному досвіді, тому не слід оберігати її від наслідків власних помилок.
11. Найперше завдання для батьків дітей з особливими потребами: навчити дітей навичкам самообслуговування та «правилам хорошого тону».
12. Зацікавте дитину творчою діяльністю. Лише у творчості особистість не буде пригнічуватися, а буде розвиватися.
Виконавчий комітет Южноукраїнської міської ради
Департамент освіти і науки Миколаївської облдержадміністарції
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки україни
Український Центр Оцінювання Якості Освіти
Управління Державної служби якості освіти у Миколаївській області